دوره 2، شماره 2 - ( 6-1396 )                   جلد 2 شماره 2 صفحات 88-95 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


دانشجوی دکترای تخصصی مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، شیراز، ایران
چکیده:   (355 مشاهده)
زمینه و هدف: صنعت گردشگری پزشکی با درآمد جهانی حدود 20 میلیارد دلار در سال 2005 یکی از بزرگترین صنایع جهان می باشد. جذب درصدی از این مبلغ می تواند تاثیر چشمگیری در اقتصاد گردشگری پزشکی کشورهای آسیایی از جمله ایران داشته باشد. هدف این مطالعه ارائه راهکارهایی برای جذب گردشگران پزشکی در شهر شیراز می باشد.
روش پژوهش: مطالعه حاضر یک پژوهش کیفی می باشد. جامعه پژوهش شامل متخصصین مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، مدیران بیمارستان‌ها، متخصصین رشته آمار و مدارک پزشکی و مسئولین گردشگری پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود و نمونه‌ها به روش هدفمند انتخاب شدند. جهت دستیابی به نظرات، از شیوه‌های گروه متمرکز و مصاحبه فردی استفاده گردید.
یافته‌ها: بررسی مصاحبه‌های انجام شده با خبرگان در زمینه راهکارهایی جهت بهبود جذب گردشگران پزشکی، در نهایت منجر به تعیین 44 راهکار گردید که در قالب آمیزه‌های بازاریابی مختلف بیان شد.
نتیجه گیری: به کار بستن راهکارهای ارائه شده در آمیزه‌های بازاریابی مختلف توسط مدیران و مسئولین مربوطه در حوزه گردشگری پزشکی می تواند منجر به افزایش جذب گردشگران پزشکی در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی شهر شیراز گردد.

 
متن کامل [PDF 628 kb]   (26 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۶/۳/۳۱ | پذیرش: ۱۳۹۶/۳/۳۱ | انتشار: ۱۳۹۶/۳/۳۱