دوره 7، شماره 1 - ( 1401 )                   جلد 7 شماره 1 صفحات 41-32 | برگشت به فهرست نسخه ها

Ethics code: IR.SSU.REC.1400.161


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

jafari H, sheikhzadeh Tezenji M, Rahimi Zarchi M K, Hoseini Baghdadabad F. Evaluation of Timing and Workmetry of Service Delivery in the Imaging Ward of Shahid Rahnemoun Hospital, in Yazd, in 2021. Manage Strat Health Syst 2022; 7 (1) :32-41
URL: http://mshsj.ssu.ac.ir/article-1-523-fa.html
جعفری حسن، شیخ زاده طزنجی مهدیه، رحیمی زارچی محمد کاظم، حسینی بغدادآباد فاطمه السادات. بررسی زمان سنجی و کار سنجی ارائه خدمات در بخش تصویربرداری بیمارستان شهید رهنمون یزد در سال 1400. راهبردهای مدیریت در نظام سلامت. 1401; 7 (1) :32-41

URL: http://mshsj.ssu.ac.ir/article-1-523-fa.html


استادیار، مرکز تحقیقات مدیریت و سیاست گذاری سلامت، گروه مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد، یزد، ایران ، rahimi_1399@yahoo.com
متن کامل [PDF 846 kb]   (258 دریافت)     |   چکیده (HTML)  (728 مشاهده)
متن کامل:   (160 مشاهده)
چکیده
زمینه و هدف: ضرورت انجام کار زمان سنجی ارائه خدمات، شناسایی وضع موجود ارائه خدمات و تعیین حجم کاری و برای بهبود بهره وری سازمان و میزان رضایت ارائه دهندگان و گیرندگان خدمت در ﺑﺨﺶ می‌باشد. این تحقیق با هدف بررسی زمان ﺳﻨﺠﯽ گردش کار بیماران به منظور شناسایی وضع موجود ارائه خدمات و تعیین حجم کاری در ﺑﺨﺶ تصویربرداری ﺑﯿﻤﺎرﺳﺘﺎن شهید رهنمون یزد اﻧﺠﺎم گرفت.
روش پژوهش: مطالعه حاضر به‌صورت توصیفی و از نوع مقطعی_مشاهده‌ای بود که در سال 1400 انجام شد. نمونه این تحقیق شامل 1287 مورد تصویربرداری یا گرافی‌های واحد تصویربرداری بیمارستان شهید رهنمون در طی فاصله زمانی 3 ماه و در طی شیفت‌های مختلف (صبح، عصر و شب) بود که با استفاده از روش کرجسی- مورگان به صورت در دسترس انتخاب شدند. برای بررسی آمار توصیفی از فراوانی، درصد، میانگین، انحراف معیار در نرم افزار SPSS 21 استفاده شد.
یافته‌ها: یافته‌های حاصل از مطالعه نشان داد بیشترین و کمترین میانگین زمانی محاسبه شده برای هر خدمت به ترتیب مربوط به خدمت مراجعین بستری به واحد رادیولوژی (22:50 دقیقه) و بیماران اتاق عمل (2:16 دقیقه) بود و همچنین بیشترین و کمترین ساعات کاری صرف شده برای تمام خدمات به دست آمده به ترتیب مربوط به  مراجعین بستری به واحد رادیولوژی (67747 دقیقه) و مراجعین سرپایی به واحد سونوگرافی (243 دقیقه) بوده‌است.
نتیجه گیری: با انجام زمان سنجی و کار سنجی فعالیت‌های صورت گرفته در واحد تصویربرداری بیمارستان، به تصویر و نمایی از وضعیت موجود نیروی کاری و میزان کار انجام شده توسط آنان دست‌یافته‌شد.

 
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1400/10/17 | انتشار: 1401/3/30

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله راهبردهای مدیریت در نظام سلامت می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Management Strategies in Health System

Designed & Developed by : Yektaweb