دوره 2، شماره 2 - ( تابستان 1396 )                   جلد 2 شماره 2 صفحات 78-78 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

One Verse, One Concept. Manage Strat Health Syst 2017; 2 (2) :78-78
URL: http://mshsj.ssu.ac.ir/article-1-94-fa.html
عسکری روح اله. یک آیه، یک برداشت . راهبردهای مدیریت در نظام سلامت 1396; 2 (2) :78-78

URL: http://mshsj.ssu.ac.ir/article-1-94-fa.html


استادیار، گروه مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی، یزد، ایران
چکیده:   (3053 مشاهده)
خطاب به پیامبر اکرم (ص): همه دعوت‌های دینی که قبل از تو بوده، دعوتی عادی برای رساندن مردم به صلاح دنیا و آخرت آن‌ها بوده و همه پیامبران، افراد عادی بشر بوده اند که به قدرت قاهره غیبی نیز مجهز نبوده اند تا بتوانند نظام جاری عالم را بر هم زده و سنت اختیار را باطل کنند و آنگاه خطاب به مشرکین و کسانی که از حقیقت دعوت نبوی خبر ندارند می فرماید: اگر نمی دانید، به اهل ذکر (اهل کتاب) مراجعه کنید و از آن‌ها بپرسید و مراد از (ذکر) کتب آسمانی است، اما پیامبر (ص) و مؤمنانی که به حقانیت دعوت او ایمان دارند برای دانستن حقیقت رسالت، بی نیاز از رجوع به اهل ذکر و سؤال از آن‌ها هستند.
آیه شریفه فوق دال بر وجوب تحصیل علم است و یک اصل کلی را که عقل هر بشری می‌پذیرد، مطرح می‌کند و آن مراجعه به اهل علم وکارشناس است، یعنی هر چه را نمی‌دانید از آگاهان و اهل خبره‌ی آن ‌سؤال کنید. البته در زمینه‌ی مسائل دینی، بهترین مصداق «اهل ذکر« اهل‌بیت پیامبرند.
 
واژه‌های کلیدی: سوره، نحل، آیه ی 43
متن کامل [PDF 369 kb]   (1463 دریافت)    
موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1396/6/23 | انتشار: 1396/6/30

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله راهبردهای مدیریت در نظام سلامت می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2023 CC BY-NC 4.0 | Management Strategies in Health System

Designed & Developed by : Yektaweb